strona jest obecnie w przebudowie, pełna odsłona wkrótce
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
Zajęcia z języka angielskiego oparte są o metodę TPR - Reagowanie całym ciałem (total physical response). Przy tej metodzie dzieci uczą się przede wszystkim słuchania, bardzo szybkiego działania, wręcz automatycznej reakcji na dane słowo lub frazę. Dzięki temu współdziałają w grupie i czują się swobodnie.
Mają też okazję do tego, by uczyć się wzajemnie od siebie. To powoduje, że dzieci czują się mniej skrępowane, a poprzez elementy zabawy i ruchu szybciej zapamiętują różne słowa i frazy. Za sprawą metody bezpośredniej nauczanie umiejętności komunikacji w języku obcym odbywa się poprzez minimalizowanie użycia języka ojczystego w czasie lekcji i wykształcenie pewnych odruchów językowych. Metoda bezpośrednia kładzie duży nacisk na praktykę i pracę ustną – słuchanie i mówienie.
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
Na Treningach Umiejętności Społecznych rozwijamy swoje kompetencje w następujących obszarach:
- EMOCJE (doskonalimy rozpoznawanie emocji u siebie i innych oraz uczymy się konstruktywnych sposobów radzenia sobie z nimi)
- NORMY SPOŁECZNE (ćwiczymy zrozumienie czym są normy oraz tego, że występuje ogólna potrzeba stosowania ich, uczymy się czekanie na swoją kolej, poznajemy formuły grzecznościowe i zasady interakcji z innymi, a także zasady obowiązujące w różnych miejscach)
- KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA (uświadamiamy sobie, jakie problemy i bariery występują w komunikacji między ludźmi, rozwijamy podstawowe umiejętności komunikacyjne tj. inicjowanie kontaktu, prowadzenie konwersacji oraz umiejętność opowiadania w oparciu o komunikację werbalną i niewerbalną)
- ROZWIJANIE TEORII UMYSŁU (ćwiczymy zdolność do rozumienia intencji, planów i potrzeb innych osób w oparciu o trzy zagadnienia: zauważanie innych, rozwijanie wyobraźni, rozumienie perspektywy innych osób)
- SAMOWIEDZA I SAMOŚWIADOMOŚĆ (przyglądamy się sobie, rozwijamy umiejętności pozytywnego mówienia i myślenia o sobie, ćwiczymy samoopis i autoprezentację, rozwijamy własny potencjał, poszukujemy podobieństw i różnic między ludźmi)
- RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH TRUDNYCH (ćwiczymy poznawczą zmianę nastawienia do trudnej sytuacji polegającą na doszukiwaniu się w niej pozytywów, ćwiczymy radzenie sobie ze stresem i rozwiązywanie problemów)
- ASERTYWNOŚĆ (uczymy się podejmowania działań zgodnie z własnymi celami i pragnieniami przy braku lęku, bez naruszania praw oraz przestrzeni innych)
- WSPÓŁPRACA (uczymy się, że praca zespołowa daje bardziej satysfakcjonujące efekty niż praca indywidualna, doświadczamy poczucia wspólnoty)