strona jest obecnie w przebudowie, pełna odsłona wkrótce
Prowadzący przedszkole ma wizję tworzenia alternatywnej formy wychowania przedszkolnego. Realizuje ją na podstawie programu autorskiego „W przyjaźni ze sobą i ze światem”, którego podwaliny stanowią pedagogika korczakowska, waldorfska i montessoriańska. W myśl idei tych pedagogii wychowujemy dzieci w poszanowaniu ich indywidualności, podmiotowości, w zgodzie z ich naturalnymi predyspozycjami. Preferujemy wychowanie poprzez doświadczanie: działania artystyczne, ekologiczne, praktyczne, plastyczne , gospodarcze, pracę z materiałem M.Montessori, a także poprzez dobry przykład nauczyciela. Przyjmując pod swoje skrzydła dziecko, wierzymy w Jego wrodzoną dobroć i zwracamy się do Niego z całym szacunkiem dla Jego Człowieczeństwa. Powierzone nam dziecko traktujemy poważnie i odpowiedzialnie przyjmując je takie jakie jest, każdego dnia odkrywając tajemnicę Jego istnienia i prowadząc Je ku temu, by czuło się w sobie i z innymi dobrze, szczęśliwie, bezpiecznie...
Dzieci wychowują się u nas w grupach zróżnicowanych wiekowo, otwartych na dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki takiej organizacji grupy nabywają ważne umiejętności społeczne tj. odpowiedzialność, troskliwość, cierpliwość, tolerancja i wyrozumiałość. Dzieje się to w sposób spontaniczny i naturalny, bez ingerencji nauczyciela. Młodsze dzieci mają na co dzień okazję obserwować i naśladować dzieci starsze,
a starsze otoczyć opieką dzieci młodsze bądź niepełnosprawne.
Praca wychowawcza i dydaktyczna w przedszkolu opiera się na rytmach i zwyczajach co oznacza cykliczną powtarzalność proponowanych zajęć i aktywności. Ma to na celu budowanie w dzieciach poczucia bezpieczeństwa oraz umiejętności odnajdowania się w czasie i przestrzeni.
Zdecydowany wpływ na sukces wychowawczy w przedszkolu ma dobra, życzliwa, konstruktywna współpraca z rodzicami oparta o szczerość i zaufanie. Doprowadzanie i odbieranie dziecka od nauczyciela prowadzącego grupę sprzyja codziennym kontaktom i rozmowom o Nim, o radościach i smutkach dnia codziennego. Raz do roku umawiamy się z rodzicami dziecka na rozmowę urodzinową, dodatkowo spotykamy się z rodzicami dzieci 5/6 letnich w celu omówienia diagnoz. Co 6 /7 tygodni proponujemy rodzicom zebranie w formie wykładowo/ informacyjno/ warsztatowo /integrującej :) . Zapraszamy rodziców na wiele przedszkolnych uroczystości tj. urodziny dziecka, dożynki, jasełka, finał balu, szukanie zajączka, święto rodziny. W czasie roku szkolnego podejmujemy też wspólne działania tj. robienie przetworów na dożynkach czy strojenie przedszkola przed balem...
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji