strona jest obecnie w przebudowie, pełna odsłona wkrótce
Praca w naszym przedszkolu w znaczącym stopniu opiera się na rytmach i zwyczajach.
Odnalezienie się w rytmie i zaakceptowanie zwyczajów pomaga naszym dzieciom zadbać o ład w sobie i odnaleźć właściwy porządek w świecie. Rytm dnia pulsując życiem przemienia nasze dzieci – koi Ich zmysły i równoważy Je – prowadząc do harmonijnego rozwoju. Dzięki rytmowi dziecko zyskuje poczucie bezpieczeństwa, orientuje się w czasie i uczy się odróżniać momenty wymagające ciszy i skupienia, od chwil śmiechu i rozgardiaszu. Rytm ma wpływ na myślenie, na procesy pamięciowe dziecka – poprzez częste powtarzanie dziecko jest w stanie zapamiętać to, czego nie zapamiętałoby w sposób abstrakcyjny. Dzieci żyją u Nas w rytmie dnia, tygodnia, miesiąca i pór roku, a także w rytmie świąt chrześcijańskich.
Poniżej znajdują się rytmy dnia dla poszczególnych grup.
6:30 - 15:30
6.30 – 8.00: czas przyprowadzania dzieci, zajęcia gospodarcze
7.45 – 8.15: zajęcia edukacyjne dla dzieci 6-letnich
7.30 – 8.00: zajęcia plastyczne
8.15 – 8.40: czynności higieniczne i śniadanie
8.40 – 8.55: przywitanie dnia, zajęcia rytmiczne, zabawy paluszkowe
8.55 – 9.45: zabawa dowolna
9.30 – 10.00: zajęcia edukacyjne dla dzieci 5-letnich
9.45 – 10.00: sprzątanie
10.00 – 11.10: II śniadanie, spacer
11.15 – 11.40: obiad i czynności higieniczne
11.45 – 12.15: kołysanki i bajka
12.15 – 13.40: zabawa dowolna
13.40 – 14.00: sprzątanie, zabawy paluszkowe
14.00 – 14.10: podwieczorek
14.10 – 14.30: zabawy muzyczno – ruchowe
14.30 – 15.30: odbieranie dzieci, zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne, praca z materiałem Montessori zgodne z rytmem tygodnia
7.30 – 16.00
7.30 – 8.20: czas przyprowadzania dzieci:
zajęcia gospodarcze
zajęcia plastyczne
zajęcia muzyczno – ruchowe
8.00 – 8.30: zajęcia edukacyjne dla dzieci 6-letnich
8.30 – 9.00: zajęcia edukacyjne dla dzieci 5-letnich
9.00 – 9.20: czynności higieniczne, śniadanie
9.20 – 9.40: przywitanie dnia, zabawy paluszkowe, zajęcia rytmiczne
9.40 – 10.30: zabawa dowolna
10.30 – 10.45: sprzątanie, toaleta
10.50 – 12.15: II śniadanie, spacer lub zabawy w ogrodzie
12.15 – 13.00: obiad i czynności higieniczne, kołysanki
13.00 – 13.20: bajka
13.20 – 14.30: zabawa dowolna
14.30 – 14.45: sprzątanie
14.45 – 15.00: podwieczorek
15.00 – 15.15: zabawy paluszkowe i ruchowe
15.15 – 16.00: odbieranie dzieci, zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne, praca z materiałem Montessori zgodne z rytmem tygodnia
8:30 - 16:30
8.00 – 8.30: zajęcia edukacyjne dla dzieci 6-letnich
8.30 – 9.00: czas przyprowadzania dzieci, zajęcia plastyczne
9.00 – 9.30: zajęcia edukacyjne dla dzieci 5-letnich
9:00 – 9:30: zajęcia muzyczno-ruchowe, zabawy paluszkowe
9.30 – 10.00: czynności higieniczne i śniadanie
10.00 – 10.15: przywitanie dnia, zajęcia rytmiczne
10.15 – 11.00: zabawa dowolna
11.00 – 11.15: sprzątanie
11.15 – 12.45: II śniadanie, spacer
12.45 – 13.20: obiad i czynności higieniczne
13.20 – 14.00: kołysanki i bajka
14.00 – 14.45: zabawa dowolna
14.45 – 15.00: sprzątanie
15.00 – 15.15: podwieczorek
15.15 – 16.30: odbieranie dzieci, zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne, praca z materiałem Montessori, zajęcia gospodarcze zgodne z rytmem tygodnia
6:30 - 15:30
6.30 – 7.30: czas przyprowadzania dzieci do grupy Arwen
7.30 – 8.00: czas przyprowadzania dzieci do grupy Hobbitów
7:45 – 8:15: zajęcia plastyczne
7.45 – 8.15: zajęcia edukacyjne dla dzieci 6-letnich
8:15 – 8.30: czynności higieniczne, zabawy paluszkowe
8.40 – 9.05: śniadanie
9.05 – 9.15: przywitanie dnia i zajęcia rytmiczne
9.20 – 10.15: zabawa dowolna, sprzątanie
9.30 – 10.00: zajęcia edukacyjne dla dzieci 5-letnich
10.15 – 11.45: II śniadanie, spacer
11.50 – 12.15: obiad i czynności higieniczne
12:15 – 12.40: kołysanki
12.40 – 13.00: bajka
13.00 – 14.05: zabawa dowolna
14.05 – 14.20: sprzątanie, czynności higieniczne i zabawy paluszkowe
14.20 – 14.30: podwieczorek
14.30 – 15.30: odbieranie dzieci, zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne, praca z materiałem Montessori popołudniowe zgodne z rytmem tygodnia
Obok rytmu, kluczem w wychowaniu dziecka przedszkolnego są zwyczaje, dzięki którym budujemy świat wartości dziecka i Jego poczucie bezpieczeństwa, ułatwiając Mu odnalezienie się w rzeczywistości przedszkolnej i w świecie. Zwyczaje, które są związane z tradycjami i świętami przedszkolnymi staramy się wprowadzać tak, by ich wymowa była dla dzieci czytelna, by nie trzeba było ich tłumaczyć, komentować, dopowiadać. Wspólnie kształtowane zwyczaje bardzo zacieśniają więzi pomiędzy samymi dziećmi i pomiędzy dziećmi a nauczycielami – jak powiedział Antoine de Saint-Exupéry poprzez Małego Księcia: „Przyzwyczajanie to zaprzyjaźnianie”. Zwyczaje są też naszym pomostem pomiędzy przedszkolem, a domem dzieci i ich rodzinami.