strona jest obecnie w przebudowie, pełna odsłona wkrótce
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
Na zajęciach rewalidacyjnych dziecko rozwija swoją percepcję wzrokową i słuchową, ucząc się rozróżniać bodźce z otoczenia, co pomaga jemu w lepszym zrozumieniu świata. Ćwiczenia związane z pamięcią wzrokową i słuchową polegają na zapamiętywaniu sekwencji obrazków lub dźwięków, co wzmacnia umiejętności koncentracji i przetwarzania informacji. W ramach rozwijania koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, dziecko wykonuje zadania łączące obserwację, słuch i ruch, np. podążając za poleceniami słownymi i jednocześnie manipulując przedmiotami. Wspieranie motoryki małej odbywa się przez ćwiczenia manualne, takie jak rysowanie, lepienie z plasteliny czy manipulowanie drobnymi przedmiotami, co poprawia precyzję ruchów rąk. Orientacja przestrzenna rozwijana jest poprzez zadania polegające na rozpoznawaniu kierunków, położenia przedmiotów oraz poruszaniu się w określonej przestrzeni. Dziecko uczy się również rozpoznawać relacje przestrzenne, co wpływa na jego samodzielność w codziennym życiu. Kompetencje komunikacyjne są wzmacniane poprzez ćwiczenia w zakresie mowy, słuchania oraz rozumienia intencji rozmówcy, co pomaga dziecku nawiązywać relacje społeczne. Ważnym elementem zajęć jest również rozwijanie kompetencji emocjonalnych, gdzie dziecko uczy się rozpoznawać i nazywać emocje swoje oraz innych, a także radzić sobie z trudnymi emocjami. Wspólna praca rozwija umiejętności współpracy oraz buduje pewność siebie. Celem zajęć jest wszechstronny rozwój dziecka, który przygotowuje je do samodzielnego i aktywnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Zasadniczym celem terapii integracji sensorycznej jest zapewnienie i kontrolowanie informacji sensorycznych, zwłaszcza informacji z układu ruchu, mięśni, stawów i skóry w sposób umożliwiający dziecku spontaniczne formowanie odpowiedzi adaptacyjnych w odniesieniu do danej potrzeby środowiskowej pod postacią jego działań. Terapeuta i dziecko pracują nad poprawą funkcjonowania układu nerwowego, który u każdego dziecka prezentuje inne potrzeby.
Terapia integracji sensorycznej wspiera dziecko w rozwoju fizycznym, emocjonalnym i intelektualnym. Zadania na terapii są wartościowe, ponieważ dostarczają bodźców sensorycznych, które pomagają dziecku udoskonalić proces uczenia się. Dzięki niej dziecko łatwiej nabywa umiejętności motorycznych, zdobywa wiedzę oraz kształtuje zachowania potrzebne w życiu.
Celem terapii ręki jest usprawnianie i wspomaganie dziecka w osiągnięciu optymalnego poziomu w zakresie samoobsługi oraz doskonalenie sprawności manualnej i grafomotoryki poprzez usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych. Istotnym aspektem pracy jest:
- rozwijanie ogólnej koordynacji ruchowej;
- rozwijanie koordynacji obustronnej;
- usprawnianie sprawności ruchowej całej kończyny górnej;
- udoskonalanie sprawności manipulacyjnej ręki;
- doskonalenie umiejętności chwytu;
- doskonalenie techniki pisania;
- poprawa koncentracji;
- wzmacnianie poczucia własnej wartości poprzez budzenie wiary we własne możliwości.
Podstawowym zadaniem treningu słuchowego jest poprawa przetwarzania słuchowego oraz funkcji słuchowych u dziecka, co skutkuje poprawą w zakresie:
- zdolności utrzymywania uwagi i koncentracji na wypowiedziach ustnych,
- nadwrażliwości na dźwięki,
- rozumienia i zapamiętywania instrukcji oraz poleceń,
- artykulacji,
- rozumienia mowy oraz czytania.
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
Terapia behawioralna bazuje na wpływie otoczenia, bodźców i doświadczeń na zachowanie i myślenie człowieka. Dzięki terapii behawioralnej staramy się wypracować w dzieciach umiejętność samokontroli oraz nauczyć je jak największej ilości zachowań adaptacyjnych, które rozwiną ich niezależność i umożliwią efektywne funkcjonowanie w środowisku. Głównym celem pracy z dziećmi metodą behawioralną jest rozwijanie zachowań pożądanych, redukowanie zachowań niepożądanych oraz utrzymanie efektów podjętych działań. Zwracamy szczególną uwagę na pozytywne wzmocnienia dzieci w ich postępach oraz wspieranie w sytuacjach dla nich trudnych. W pracy terapeutycznej wykorzystujemy narzędzia i system motywacyjny, aby efektywnie nauczyć dzieci zachowań akceptowanych.
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji
Treningi Umiejętności Społecznych są okazją do kształtowania umiejętności interpersonalnych u dzieci niepełnosprawnych, które objęte są w naszej placówce kształceniem specjalnym. Dzieci te mają sposobność nabywać prawidłowe wzorce zachowań pracując i integrując się z dziećmi zdrowymi. Te drugie z kolei już przez sam fakt wspólnych działań uwrażliwiają się na potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami i obok obcowania w swych przedszkolnych grupach także podczas zajęć uczą się poznawać siebie wzajemnie, rozumieć, szanować i akceptować.
ta część strony jest teraz w przebudowie
zapraszamy wkrótce po więcej informacji